Маркетингове дослідження методом тестування побутової хімії
Фахівці MCG провели маркетингове дослідження методом тестування продукції замовника. Основна мета — визначити, як цільова аудиторія сприймає і оцінює споживчі властивості продукту.
Було запропоновано провести серію процедур тестування побутової хімії представниками цільової аудиторії: найкраще для цього підійшла методика сліпого тестування з двоетапним оцінюванням. Фахівці MCG імітували повсякденну ситуацію використання побутової хімії і фіксували спонтанні реакції респондентів відразу після застосування засобів, а також зважені оцінки в останній день тестування.
Цільова аудиторія — жінки 20–45 років:
- проживають у Києві та передмісті,
- відповідальні за прибирання в домі,
- мають дітей і/або домашніх тварин,
- мають досвід використання екологічно чистих мийних засобів.
Перебіг дослідних робіт
Представникам цільової аудиторії запропонували набір із різних зразків побутової хімії від різних виробників. Для більш визначеної та контрастної оцінки, крім продукції замовника, тестувалися основні конкурентні продукти. Усі зразки були зашифровані — господині не знали, засобами від яких виробників вони користуються.
Тестувалися цілком різні продукти побутової хімії — від засобів для миття вікон і рідкого мила для кухні до ополіскувача для посудомийної машини і кондиціонера для білизни. Зазвичай до набору для тестування входило 3-5 зразків від різних виробників, якими респонденти користувалися замість своїх звичних засобів.
Відразу ж після застосування тестованих продуктів представники цільової аудиторії заповнювали відповідний бланк щоденника, щоби залишити якнайбільш «свіже» і «гаряче» враження. А після того, як респондент випробував усі запропоновані засоби по кілька разів, і у нього склалася повна послідовна думка про них, він заповнював підсумкову анкету, де на холодну голову порівнював різні зразки.
Результати
У результаті цього маркетингового дослідження було зібрано спектр думок цільової аудиторії замовника за оцінкою основних споживчих властивостей його продукції, як-от:
- колір,
- запах,
- консистенція,
- змивання,
- ефективність та інше.
Крім того, зібрано непрямі дані про сприйняття тестованих зразків, а саме:
- асоціативні реакції,
- актуальні стереотипи і звички ЦА,
- оцінка в категорії «дорогий-дешевий»,
- співвідношення між ціною і якістю тощо.
Порівняння даних про характеристики продукції замовника з такими самими даними про продукцію конкурентів дало змогу скласти комплексну оцінку переваг і недоліків тестованих зразків.
На підставі здійсненого дослідження замовник отримав перелік відгуків і рекомендацій щодо вдосконалення його продукції для якнайповнішого задоволення потреб і відповідності очікуванням ЦА.