Дослідження особливостей організації міжнародних вантажоперевезень (freight process) та тестування ідеї застосунку
До фахівців MCG звернулася британська логістична компанія, яка, зокрема, також займається розробкою програмного забезпечення для операторів вантажних перевезень. Для розробки якісного софту замовника цікавило те, як саме влаштований робочий процес фахівців галузі, які задачі їм постійно доводиться вирішувати і з якими проблемами вони регулярно стикаються.
У ході перших консультаційних зустрічей було вирішено сфокусувати увагу дослідження на питанні rate calculations у процесі контейнерних перевезень морем до чотирьох країн Європи: Великобританії, Франції, Німеччини та Нідерландів.
Найбільш підхожим методом вирішення поставленої задачі стала серія глибинних інтерв’ю з фахівцями з галузі — закупниками, логістами, менеджерами поставок тощо. Цих фахівців було розбито на дві гомогенні групи:
- buyers — ті, хто імпортує для власних потреб,
- traders — ті, хто бере участь у ланцюжку поставок, пов’язуючи покупців із виробниками.
Найбільш ресурсозатратним етапом дослідження був рекрутинг учасників: фахівці даної сфери вважаються важко досяжними, оскільки з одного боку їх не так вже й багато, а з іншого — їхній час, як правило, вже був спланований на кілька місяців вперед.
Тому, щоб знайти їх та переконати взяти участь у дослідженні, працювало 3 рекрутери протягом 1,5 місяців.
Замовник особисто брав участь у оцінці експертності відібраних кандидатів. Ця спільна робота дозволила нам відібрати інформантів, які мають високий рівень професійних компетенцій та величезний досвід у сфері.
Гайд інтерв’ю складався з трьох самостійних частин:
- Загальний екскурс у процес організації міжнародних вантажоперевезень, куди входили блоки питань про роботу з пароплавствами та постачальниками, пошук нових підрядників та партнерів, а також пов’язані з цим основні проблеми.
- Предметний розгляд процесу rate calculations, розбір основних методів, огляд наявних та недохватних на ринку інструментів.
- Тестування ідеї застосунку замовника. Інформантам пропонувався розгорнутий опис ідеї додатку, який гіпотетично міг зацікавити людей з цієї галузі, після чого слідував докладний розбір усіх пунктів концепції та генерація додаткових ідей.
Отримані дані стали основою аналітичного звіту, який містив:
- Типізацію основних підходів до організації морського товарного імпорту до Великобританії, Франції, Німеччині та Нідерландів.
- Опис особливостей пошуку нових партнерів, постачальників та нових країн-експортерів.
- Огляд найбільш актуальних проблем та болей, пов’язаних із процесом організації міжнародних вантажоперевезень (з визначенням місця rate calculations у цьому ряду).
- Розбір найбільш типових методів та інструментів rate calculations, а також опис пов’язаних з цим наявних та прихованих потреб.
- Розгорнутий фідбек з приводу ідеї додатку, запропонованої замовником, з оцінкою потенційної ЦА, драйверів та бар’єрів його просування, переліком обов’язкового та бажаного функціоналу, діапазоном цінності для потенційної ЦА та багато іншого.
- Пул нових ідей та варіантів розвитку концепції додатку, в яких була б зацікавлена аудиторія.
Інформація, подана у звіті, повною мірою задовольнила замовника, надавши йому більш чітке розуміння ситуації на ринку та озброївши низкою конкретних рекомендацій, перспективних ідей та реальних відгуків від експертів галузі. Більш того, деякі з інформантів висловили бажання подальшої співпраці, запропонувавши передати замовнику свої контакти для подальших консультацій та безпосереднього тестування додатку в процесі виходу, а сам замовник цією пропозицією з радістю скористався.