Дослідження ринку фасованих круасанів
Команда MCG здійснила комплексне маркетингове дослідження ринку фасованих круасанів і особливостей споживацької поведінки. Мета дослідження — визначити потенційне місце для нової ТМ замовника.
Дослідження мало три взаємопов'язані цілі:
- визначити особливості, структуру і обсяг ринку фасованих круасанів;
- зрозуміти суть і форми споживацької поведінки цільової аудиторії на ринку фасованих круасанів;
- протестувати продукцію замовника і його конкурентів, оцінивши її споживчі якості очима ЦА.
Перебіг робіт
Для досягнення цих цілей було вирішено скомбінувати різні методи досліджування.
Перша мета досягалася стратегією кабінетного аналізу (робота з відкритими джерелами, статистикою, вторинний аналіз даних, аналіз соціальних мереж тощо) із залученням експертів: колишніх або чинних співробітників компаній, що виробляють, постачають та реалізовують фасовані круасани.
Для виконання другої і третьої цілей було обрано найбільш відповідний метод — фокус-групові інтерв'ю (ФГІ) з індивідуально-колективним тестуванням продукції.
Основний критерій цільової аудиторії — частота споживання фасованих круасанів (не рідше ніж декілька разів на місяць).
Сегменти ЦА:
- жінки (70%) і чоловіки (30%) віком 20-30 років;
- жінки (70%) і чоловіки (30%) віком 31-40 років.
Додатковими критеріями добору ЦА були як традиційні вимоги — не бути учасником інших ФГІ впродовж останніх пів року і не мати досвіду роботи у сферах, пов'язаних із маркетингом, соціологією і психологією — так і нетрадиційні — добиралися учасники, які не палять (для того, щоб вони могли об'єктивно оцінити смак і запах продукції).
Результати
- Визначено основних гравців на ринку фасованих круасанів
- Розкрито структуру та визначено динаміку ринку
- Оцінено реальний і потенційний обсяги ринку
- Визначено основні тригери і бар'єри споживацького вибору фасованих круасанів
- Проаналізовано схеми і патерни сприйняття продукції з погляду її маркетингових характеристик
- Встановлено основні канали комунікації з аудиторією
- Отримано порівняльні оцінки споживчих характеристик (смак, запах, зовнішній вигляд тощо) продукції замовника з продукцією конкурентів
На підставі цієї інформації було складено два аналітичні звіти: перший —із характеристикою ринку загалом, другий —із описом поведінкових факторів ЦА на цьому ринку.
Це дослідження допомогло замовникові зрозуміти умови гри на ринку фасованих круасанів, оцінити шанси і ризики виходу на нього, вдосконалити стратегію просування, а також скорегувати позиціювання своєї продукції, отримавши зворотний зв'язок від ЦА.