Дослідження

Маркетингове дослідження сприйняття фасованих круасанів

Замовник: ПАТ «Концерн Хлібпром»

Фахівці компанії Marketing Consulting Group провели маркетингове дослідження сприйняття продукції замовника. Основна мета визначити те, як цільова аудиторія оцінює споживчі та маркетингові якості продукту.

Для замовника було важливо виконати такі дослідні завдання:

  1. Визначити рівень впізнаваності бренду і його продукції.
  2. Виявити основні канали комунікації з аудиторією.
  3. Виявити основні тригери споживчого вибору продукції бренду.
  4. Дослідити схеми і патерни сприйняття продукції бренду з погляду її дизайну та інформаційної наповненості.
  5. Порівняти оцінки споживчих характеристик продукції бренду зі споживчими характеристиками продукту від основного конкурента.

Перебіг дослідних робіт

Для досягнення поставленої мети було підібрано комбінацію методів фокусованого групового інтерв'ю (фокус-групи) та споживчого тестування продукції (дегустація) з представниками цільової аудиторії.

Цільову аудиторію визначали за простим критерієм регулярна (не рідше, ніж раз на тиждень) купівля та/або споживання фасованих круасанів. Для зондування ЦА було обрано два ключові сегменти: 1) жінки 2535 років, які мають дітей; 2) діти 1015 років.

Як наслідок було сформовано дві групи по 15 осіб, із якими проводили інтерв'ю і тестування. Сама процедура займала півтори-дві години і охоплювала класичну фокус-групу, індивідуальне тестування продукції та колективне обговорення постфактум. Для зручності оброблення даних передбачалася попередня скринінг-анкета, аудіо- та відеофіксація ФГІ та індивідуальне анкетування учасників.

Результати

  • Установили основних «гравців» на ринку круасанів Львова в уявленні споживачів.
  • Визначили основні канали комунікації між виробниками круасанів та їхньою ЦА.
  • З'ясували ключові чинники споживчого вибору готових фасованих круасанів.
  • Зібрали спектр думок ЦА щодо дизайну, інформативності паковання продукту замовника; визначили, які емоції, асоціації вона викликає.
  • Проаналізували споживчі характеристики круасанів замовника (смак, запах, форму, начинку тощо) порівняно з продуктами-конкурентами.
  • Оцінили основні переваги та недоліки продукції замовника на ринку.
  • Підготували перелік рекомендацій і побажань споживачів на адресу замовника.

У підсумку замовник отримав інформацію про те, як його продукцію сприймає і оцінює цільова аудиторія, якими конкурентними перевагами і недоліками вона наділена, як її можна змінити і вдосконалити.