Дослідження сприйняття дизайну десертного алкогольного напою
Перед випуском нового бренду плодово-ягідного десертного алкогольного напою, виробник розробив різні концепції зовнішнього вигляду етикетки та звернувся до MCG із запитом про тестування цих зразків серед представників цільової аудиторії.
Найбільш відповідним для таких завдань методом дослідження традиційно вважаються фокус-групові інтерв'ю.
Хід дослідницьких робіт
Цикл фокус-груп проводився з представницями цільової аудиторії — жінками в різних вікових сегментах: 18-25 років, 26-35 років, 36-45 років, 46 років і старше, які регулярно (не менше ніж раз на місяць) п'ють наливки або інші десертні плодово-ягідні алкогольні напої. Для збереження регіональної різноманітності ЦА на кожну фокус-групу рівномірно запрошувалися учасниці з п'яти найбільших міст України — Києва, Харкова, Дніпра, Одеси та Львова.
Перша половина кожної фокус-групи передбачала обговорення практик купівлі та споживання такого роду алкогольних напоїв, пов'язаних із ними загальних побажань та страхів (у тому числі щодо бажаного дизайну тари). А у другій половині розмови учасницям демонструвалися конкретні зразки дизайну пляшки, які їм пропонувалося обговорити, оцінити та вдосконалити. Також вимірювалася очікувана ціна продукту — тобто те, скільки, на думку аудиторії, має коштувати продукт зі стандартними споживчими характеристиками, але різним дизайном.
Результати дослідження
В результаті дослідження замовник отримав розгорнутий опис основних схем сприйняття цієї категорії товарів (актуальні стереотипи, асоціації, звички, типові ситуації купівлі та споживання), а також набір загальних рекомендацій та побажань щодо дизайну відповідної продукції.
Також було надано детальний розбір кожного з чотирьох варіантів дизайну етикеток з очікуваною ціною та набором рекомендацій щодо вдосконалення від представниць ЦА.
Крім того, якісний аналіз оцінок дозволив виявити деякі закономірності в особливостях сприйняття різних варіантів дизайну, представницями різних вікових сегментів. Це дозволить замовнику не тільки вибрати варіант дизайну, що найбільш підходить для цільової аудиторії, але і краще зрозуміти те, як ці побажання формуються.