Дослідження

Репутаційне дослідження готовності громади до інноваційного будівництва

Замовник: ТОВ «ВОДЕНЬ УКРАЇНИ»

До початку повномасштабного вторгнення активно розвивався проєкт будівництва новітнього підприємства з виробництва «зеленого» водню на території Ренівської громади Одеської області. Однак через відомі події цей проєкт було заморожено.
 Попри це, влітку 2024 року розпочалися поступові кроки в цьому напрямку.

Постала потреба в проведенні репутаційного дослідження на місці майбутнього будівництва — наскільки мешканці місцевої громади готові прийняти спочатку процес будівництва заводу, а згодом і його функціонування.

Замовник має багатий досвід спілкування з цього питання як із представниками місцевої адміністрації, так і з жителями громади. Команда замовника добре розуміє можливі думки, стереотипи та побоювання щодо проєкту. Тому потреби у попередньому якісному етапі не було, і можна було одразу перейти до кількісної оцінки.

Мета дослідження

Оцінити можливе негативне ставлення та шляхи мінімізації ризиків імплементації проєкту будівництва.

Задачі дослідження

Для реалізації цієї мети були окреслені наступні завдання:

  • Оцінка сприйняття впливу будівництва на місцеву економіку та інфраструктуру.
  • Аналіз стереотипів та міфів щодо водню та відновлюваних джерел енергії.
  • Оцінка соціально-економічних, політичних та інформаційних ризиків у сприйнятті мешканцями.
  • Вивчення сприйняття технічних аспектів безпеки та надійності водневих технологій.
  • Визначення сприйняття потенційного впливу проєкту на сільське господарство та екологію регіону.
  • Визначення специфіки ставлення груп ризику (ВПО, жінок, людей з інвалідністю) до проєкту.
  • Визначення рівня зацікавленості мешканців у співпраці з проєктом як на етапі будівництва, так і після його завершення.

Результати дослідження

За результатами кількісного соціологічного дослідження замовник отримав глибинний аналітичний звіт із загальними та деталізованими оцінками для різних цільових груп (жінок, ВПО, людей з інвалідністю).


Звіт також висвітлює актуальні стереотипи й упередження щодо «зеленої» енергетики загалом та «зеленого» водню зокрема. Окремий розділ присвячено рівню зацікавленості місцевих мешканців у потенційній співпраці в межах цього проєкту.

На основі отриманих даних замовник здобув комплексне уявлення про стан суспільної думки щодо свого проєкту та отримав рекомендації для подальшої роботи з громадою.