Кабінетне дослідження

Цей метод застосовується для розвідувального або повноцінного аналізу інформаційного середовища, пов'язаного з досліджуваним предметом. Він орієнтований на докладний розгляд "вершини айсберга": в окремих випадках цього достатньо для складання повноцінної картини; в інших — це попередній етап, розвідка перед повноцінним зануренням в досліджувану тематику.

Найчастіше для аналізу даних залучаються незалежні експерти по темі для індивідуальних консультацій, в ході яких з ними обговорюються одержані результати для того, щоб отримати уточнення, коригування або ж більш глибоко зануритися в тему.

Безумовно, інформація з відкритих джерел є загальнодоступною, але цінність її отримання у вигляді кабінетного дослідження полягає в наступному:

  • опрацювання великого обсягу інформації;
  • робота з усіма джерелами в рівній мірі (статистичні дані, відкриті бази даних, звіти інших досліджень, статті, загальні або профільні ЗМІ, блоги, форуми, соціальні мережі — як групи, так і персональні акаунти). Також можуть досліджуватися місця продажів і інші локації (торгові центри, магазини, виставки тощо);
  • аналіз архівів, археологія інтернет-середовища (кешу, віддалених сторінок і т. п.);
  • перевірка інформації на достовірність і несуперечливість, пошук підтвердження з різних джерел;
  • відбір тільки актуальної та достовірної інформації;
  • пошук експертів і проведення з ними консультацій для уточнень і інтерпретацій;
  • професійний аналіз отриманих даних, застосування відповідних аналітичних інструментів (отримавши необхідний обсяг інформації важливо вміти його проаналізувати і зробити вірні висновки);
  • підготовка структурованого звіту з висновками і рекомендаціями.

Також до кабінетного дослідження може включатися аналіз баз даних імпорту або експорту тих країн, дані яких знаходяться у відкритому доступі.