Електоральні дослідження

Будь-яка ефективна електоральна кампанія будується на електоральних дослідженнях.

  1. Результати такого дослідження описують ситуацію на електоральному ринку, а саме те, як розподілені голоси виборців в двох зрізах:
    • Серед тих, хто планує йти на вибори (реальні виборці).
    • Серед всіх тих, хто має право голосу (номінальні виборці).

    На різниці отриманих результатів за цими двома зрізами будується кампанія кандидата, спрямована на те, щоб:

    1. Переманити голоси у інших кандидатів.
    2. Залучити на свій бік тих, хто не збирався голосувати, і простимулювати їх явку на виборчу дільницю.
  2. Виявляється думка виборців щодо ідеального кандидата, щоб можна було підібрати максимально підходящого кандидата. В результаті цього напрямку досліджень проходить апробація політичного продукту на аудиторії.
  3. На підставі електоральних досліджень визначаються «тригерні точки» виборців: виявляється, що їх хвилює, чим вони живуть, у що вірять, до чого прагнуть. На підставі цих даних вибудовується ідеологія, програма і відповідні слогани для кандидата.

Ключові етапи і методи електоральних досліджень

  • Створення паспорта округу. Збір інформації про всі попередні вибори, даних попередніх досліджень.
  • Рейтинг кандидата (якщо кандидат працював в даному окрузі).
  • Фокус-групи або глибинні інтерв'ю, а такoж діадичні інтерв'ю для збору варіантів очікувань аудиторії від нового кандидата або для тестування політичної реклами.
  • Масове (кількісне) опитування:
    • рейтинг проблем в окрузі, ідеальні якості кандидата тощо;
    • рейтинги кандидатів перед виборами (заміряються періодично в ході передвиборчої кампанії).
  • Екзитпол під час виборів.