Експеримент
Експеримент — створення штучної ситуації для вивчення того, як в ній будуть себе вести випробовувані. В ході експерименту дослідники відтворюють наближену до реальності ситуацію вибору або споживання продукції, залучають споживачів для ознайомлення з можливою купівлею і вивчають ступінь зацікавленості споживачів у товарі. Він дає можливість оцінити, як людина вчиняє насправді (а не тільки те, що вона говорить) при виборі або споживанні продукції, і побачити реакцію і дії учасника в реальному середовищі. Тому важливо продумати умови експерименту до дрібниць.
Приклади експериментів
- різне оформлення інтер'єру точок продажів з метою зрозуміти, як це відбивається на поведінці відвідувачів;
- різне наповнення та оформлення полиць товарами;
- різна стратегія поведінки, манера обслуговування, сценарій розмови співробітників.
Важливо, щоб розробка сценарію експерименту і аналіз отриманої інформації виконувалися фахівцем високої кваліфікації. Щоб правильно зробити висновки і дати обґрунтовані рекомендації, які будуть мати сенс і користь для замовника, необхідна серйозна теоретична база і практичний досвід, а також уміння адаптувати отриману інформацію до реалій бізнесу замовника.