Фокус-групи
Фокусоване групове інтерв'ю поєднує якісний і кількісний підходи: воно дозволяє виявити глибинні причини і мотиви споживачів, при цьому даючи їм умовну кількісну оцінку. За рахунок організації групової динаміки на фокус-групі з учасників "витискаються" думки, які окремо кожен споживач сформулювати не в змозі.
Метод полягає в тому, що дослідники збирають незнайомих людей (представників цільової аудиторії) для обговорення теми дослідження. Часто фокус-групи доповнюються дегустацією, тестуванням або переглядом відео.
Також фокус-групи можуть проводитися зі знайомими людьми, наприклад зі співробітниками компанії, фахівцями галузі тощо.
Способи проведення фокус-груп
- Офлайн, в спеціально обладнаному приміщенні.
- Онлайн за допомогою будь-якого софту для відео-конференцій (Zoom, Google Meet, Skype тощо).
Задачі, які вирішує фокус-група
- Вивчення сприйняття респондентами предмета дослідження.
- Отримання актуального спектра думок і оцінок.
- Генерування ідей, "мозковий штурм".
- Визначення основного набору практик і ситуацій використання продукту дослідження.
- Виявлення мотивації споживача, стилю життя, звичок і поведінкових патернів.
- Тестування, дегустація та оцінка продукції.
- Тестування ідей, реклами, дизайну (в тому числі і виявлення того, як рекламу можна неправильно зрозуміти).
- Тестування сценаріїв, рекламних роликів, художніх фільмів.
Кількість фокус-груп
Дослідження методом фокус-груп має в достатній мірі представляти досліджувану аудиторію, але при цьому кожна група повинна бути гомогенна за всіма значимими для дослідження ознаками (вік, стать, практики споживання, соціальний статус тощо).
Тип дослідження | Характеристика | Кількість фокус-груп |
---|---|---|
Розвідувальне |
Дозволяє виявити і описати основні тенденції |
1-2 |
Просте цільове |
Визначає закономірності поведінки однорідної аудиторії |
3-5 |
Складне цільове |
Визначає закономірності поведінки різнорідної аудиторії |
6 та більше |