Дослідження

Дослідження ринку фасованих круасанів
клієнт: ПАТ «Херсонський хлібокомбінат»

Команда MCG здійснила комплексне маркетингове дослідження ринку фасованих круасанів і особливостей споживацької поведінки. Мета дослідження визначити потенційне місце для нової ТМ замовника.

Дослідження мало три взаємопов'язані цілі:

  • визначити особливості, структуру і обсяг ринку фасованих круасанів;
  • зрозуміти суть і форми споживацької поведінки цільової аудиторії на ринку фасованих круасанів;
  • протестувати продукцію замовника і його конкурентів, оцінивши її споживчі якості очима ЦА.

Перебіг робіт

Для досягнення цих цілей було вирішено скомбінувати різні методи досліджування.

Перша мета досягалася стратегією кабінетного аналізу (робота з відкритими джерелами, статистикою, вторинний аналіз даних, аналіз соціальних мереж тощо) із залученням експертів: колишніх або чинних співробітників компаній, що виробляють, постачають та реалізовують фасовані круасани.

Для виконання другої і третьої цілей було обрано найбільш відповідний метод фокус-групові інтерв'ю (ФГІ) з індивідуально-колективним тестуванням продукції.

Основний критерій цільової аудиторії частота споживання фасованих круасанів (не рідше ніж декілька разів на місяць).

Сегменти ЦА:

  • жінки (70%) і чоловіки (30%) віком 20-30 років;
  • жінки (70%) і чоловіки (30%) віком 31-40 років.

Додатковими критеріями добору ЦА були як традиційні вимоги не бути учасником інших ФГІ впродовж останніх пів року і не мати досвіду роботи у сферах, пов'язаних із маркетингом, соціологією і психологією так і нетрадиційні добиралися учасники, які не палять (для того, щоб вони могли об'єктивно оцінити смак і запах продукції).

Результати

  1. Визначено основних гравців на ринку фасованих круасанів
  2. Розкрито структуру та визначено динаміку ринку
  3. Оцінено реальний і потенційний обсяги ринку
  4. Визначено основні тригери і бар'єри споживацького вибору фасованих круасанів
  5. Проаналізовано схеми і патерни сприйняття продукції з погляду її маркетингових характеристик
  6. Встановлено основні канали комунікації з аудиторією
  7. Отримано порівняльні оцінки споживчих характеристик (смак, запах, зовнішній вигляд тощо) продукції замовника з продукцією конкурентів

На підставі цієї інформації було складено два аналітичні звіти: перший із характеристикою ринку загалом, другий із описом поведінкових факторів ЦА на цьому ринку.

Це дослідження допомогло замовникові зрозуміти умови гри на ринку фасованих круасанів, оцінити шанси і ризики виходу на нього, вдосконалити стратегію просування, а також скорегувати позиціювання своєї продукції, отримавши зворотний зв'язок від ЦА.