Дослідження

Дослідження іміджу Королівства Нідерланди в Україні
клієнт: PR-House

PR-агенції, що працює з посольством Королівства Нідерланди в Україні, були потрібні актуальні дані щодо особливості формування іміджу цієї держави серед жителів України. Тому вона звернулася до фахівців MCG із запитом провести дослідження схем сприйняття Нідерландів українською молоддю як тієї цільової групи, навколо якої вибудовується поточна PR-стратегія.

Окрема увага в цьому дослідженні була приділена тому, як серед української молоді сприймається концепція сталого розвитку (sustainable development), якою керуються країни ЄС і, зокрема, Нідерланди у розбудові міжнародної політики.

Таке комплексне дослідницьке завдання було розбито на низку конкретних етапів:

  1. Виявити особливості асоціативних та знальних компонентів сприйняття Нідерландів українською молоддю.
  2. Визначити особливості сприйняття місць, персоналій, населення Нідерландів загалом.
  3. Проаналізувати ідеї та думки про відносини на міждержавному рівні.
  4. Оцінити можливі напрями застосування цілей сталого розвитку просування іміджу Нідерландів.
  5. Надати рекомендації щодо просування іміджу Нідерландів в Україні.

Хід робіт

Для вирішення поставлених завдань було обрано метод фокус-групових інтерв'ю.

Дослідження передбачало широку географію: воно проводилося у Києві, Харкові, Одесі та Львові.

Для обговорення заданої теми спочатку планувалися офлайн фокус-групи, але терміни дослідження збіглися з черговою хвилею пандемії, і більшість ключових міст були в червоній зоні, тому було прийнято рішення проводити фокус-групи онлайн через платформу Zoom.

Модераторам MCG вдалося нівелювати недоліки дистанційних інтерв'ю та створити групову динаміку: представники активної молоді України, які були учасниками фокус-груп дослідження, були у звичній для себе обстановці Zoom-конференції, активно підтримували бесіду та ділилися великою кількістю цінної інформації.

Результати

В результаті цього етапу було сформовано звіт з даними про:

  • типові схеми сприйняття Нідерландів — стереотипи, асоціації, óбрази;
  • актуальні знання, уявлення та переконання про Нідерланди та нідерландців;
  • óбразний портрет нідерландців для України;
  • реальні та потенційні джерела інформації про Нідерланди;
  • особливості сприйняття елементів концепції сталого розвитку («зеленої» енергетики, «розумних міст», прав людини, гендерної рівності тощо);
  • перспективи розвитку міжнародного співробітництва Нідерландів та України очима молоді.

На основі аналітичного звіту було запропоновано рекомендації щодо формування PR-стратегії, які враховують довгострокові цілі в контексті сьогоднішньої ситуації. Крім того, якісний етап дослідження надав необхідну інформацію для реалізації наступного кількісного етапу.