Побудова відділу маркетингу

Наша компанія має достатній досвід створення, організації та реорганізації відділу маркетингу, періодичного аналізу результатів його діяльності, а також коригування роботи за потреби.

У MCG варто звернутися, коли:

  • відкривається нова компанія, в якій необхідно побудувати відділ маркетингу
  • в існуючому відділі маркетингу немає чітко прописаних функцій
  • співробітники відділу маркетингу сконцентровані на процесі, а не на результаті (іншими словами, їх результати не відповідають очікуванням топ-менеджменту)
  • втрачений ліміт довіри до відділу маркетингу, і необхідно провести незалежний аудит
  • функції з маркетингу розподілені між різними співробітниками, наприклад між комерційним директором, секретарем і продавцями, в результаті чого частина завдань не виконується або виконується не у відповідності з очікуваннями топ-менеджменту
  • всі рішення з маркетингу приймаються топ-менеджментом
  • рішення з маркетингу приймаються ситуативно, що в результаті призводить до марнотратства і неузгодженості з іншими підрозділами компанії
  • відсутня злагоджена робота між відділом маркетингу і іншими відділами

Етап створення, організації та реорганізації відділу маркетингу

Залежно від поточної ситуації в компанії і на ринку, а також від очікувань, пов'язаних з роботою MCG, послуги зі стратегічного маркетингу можуть включати:

  • установчі сесії з топ-менеджментом
  • інтерв'ю з ключовими співробітниками
  • аудит маркетингу в компанії
  • аналіз каналів просування і продажів
  • аналіз ринку і конкурентів
  • опитування цільової аудиторії
  • розробка маркетингової стратегії та/або маркетингового плану просування
  • розробка структури та функцій відділу маркетингу
  • підготовка посадових інструкцій і вимог до фахівців
  • аналіз рівня заробітних плат відповідних фахівців
  • організація пошуку фахівців із залученням рекрутерів
  • проведення відбіркових інтерв'ю і визначення гідних кандидатів
  • ознайомлення з основними принципами маркетингової стратегії
  • ознайомлення з функціями та обов'язками нових або працюючих співробітників

Етап контролю функціонування роботи відділу маркетингу

  • Консультування фахівців відділу щодо їх дій
  • Регулярний моніторинг діяльності відділу (на початковому етапі ― раз на тиждень, з часом частота скорочується)
  • Оцінка проміжних результатів, корекція діяльності відділу
  • Підготовка звіту замовнику за результатами